21 жовт. 2009 р.


Прототипом мого мото-друга виробленого групою китайських товаришів у минулому році, була Honda CG125. Цей справді легендарний мотоцикл вироблявся з ранніх 70-х років минулого століття у трьох частинах світу (в Японії, Бразилії та Великобританії). Модель зняли з виробництва лише через неможливість виконання норм токсичності EURO-3 із застосуванням карбюраторної системи живлення.
Мабуть, заради уникнення проблем з авторськими правами вони збільшили об’єм двигуна до 150 сс і виготовили вісі заднього колеса і маятника із «винятково якісного» металу. Проте у цього моточуда є і позитивні риси – перш за все ціна. Я вдячний одеським імпортерам, які завозять такі мотоцикли під маркою Альфамото Вікінг і продають спраглим українським хлопцям за смішними цінами. Друге – споживання палива від 1,5 до 4 л на 100 км/год, яке залежить від режиму експлуатації двигуна. Най економніше їздити в натяг розкручуючи двигун лише до 5 – 6 тис. об./хв., характеристика обертального моменту це дозволяе. Середні витрати відповідають середньому діапазону обертів двигуна. Якщо ж ви з ходу розкручуєте на першій передачі до червоної зони, а потім ганяєте двигун не нижче 7 тис, то спалите максимальну кількість пального і швидко зносите ціліндро-поршневу групу. У мене за 5 000 км істотно зносилися маслознімні кільця (витрата мастила 200 г на 1000км), а компресія впала достатньо щоб при паспортному ступені стиснення – 9, можна заправляти 76 бензин без найменших натяків на детонацію.
Безумовна перевага цього мотоцикла – класична компоновка. Пряма посадка, досить високе та пряме кермо. Невелика колісна база забезпечує достатньо високу маневровість, проте створює проблеми із розміщенням багажу. Кліренс достатній для асфальтових доріг та нескладної бездоріжньої прогулянки. Проте настройки підвіски настільки усереднені, що не забезпечать жорсткості потрібної для великої швидкості, а ні відповідного демпфування на бездоріжжі. Відсутність аеродинамічного обвісу можна зарахувати до плюсів – якщо впадеш, нічого не лопне, не розіб’ється. Доступ до двигуна та інших вузлів та агрегатів значно спрощується. З іншого боку слабкий захист від зустрічного вітру дошкуляє на трасі під час тривалих переїздів.
Підсумовуючи скажу – мотоцикл вартий своїх грошей. Він справно несе свою службу, прощаючи мені усі мої помилки. Він з радістю дає можливість здобути навики водія і механіка, останнє здобувається самі собою протягом дрібного ремонту та обслуговування мотоцикла.

Немає коментарів: