21 черв. 2011 р.

10 причин, чому саморобний задній маятник кращий за стоковий

Чому я вирішив переробляти заднього маятника? Та в першу чергу тому, що стоковий був занадто м"яким, вже трохи почав крошитися і не задовольняв ані естетичних, ані практичних потреб.
Стоковий задній маятник не дозволяв поставити достатньо широку резину
По-перше старий маятник ніяк не хотів миритися із нормальним заднім колесом. Найширшу покришку яку вдалося встановити - 18Х3"25. У нового маятника такої проблеми немає. На моє глибоке переконання, в ньому однаково органічно встануть і 18 дюймове колесо і 17 дюймове. Те саме стосується ширини резини - встановлюй хоч 15 см ширини.
Саморобний маятник довший на 10 см і дозволяє експлуатувати резину будь-якої розмірності
Взвгвлі старий маятник виглядає як дитя надмірної економії, він занадто тісно облягає колесо. У мене він викликає асоціацію з бікіні, які покликані показувати, а не закривати. Відповідно повздовжня міцність такої конструкції виявилася недостатньою, перевірено двома сезонами експлуатації.
Стоковий маятник облягає колесо як бікіні
Всі знають, що натяг ланцюга це дуже важливо. А ось уявіть собі ситуацію, коли болт натягу з однієї сторони зісковзує з упора і колесо на будь-якій швидкості перекошується... саме тому на новому маятнику я приварив широкі п'ятки для упору натяжних болтів. Сподіваюсь лінія моїх міркувань зрозіміла - тепер не зіскочить!
Порівняйте п'ятки для упору болтів натягу ланцюга, на новому вони широкі із розсвердленим посадочним місцем
Підсилюючі косинки на стоковому маятнику були із відверто слабкого 1 мм листового металу. На новому все зварено із квадратної труби 16Х16 мм. Крім того за рахунок збільшення довжини я мав змогу поставити розпорки далі, тому вони дають значно більше поперечної жорсткості, аніж стокові.

Одна з причин перероблюваня рами було незадовільне з точки зору дорсткості кріплення заднього маятника. У новому важелі задньої підвіски точки кріплення розташовані зовні, і значно ширше ніж у старого. Разом із збільшенням довжини обертання важеля це дає змогу кріпити маятник насухо - без сайлентблоків. Можливо це спірне рішення, але зменьшення поштовхів від задньої підвіски мене цікаволо значно меньше ніж чітке слідування мотоциклом по заданій траекторії. Крім того тестові заїзди показали, що навіть на дуже не рівному грунті особливого дискомфорту не відчувається.

Як видно на фото без заміни підсилювальної косинки оживити старий маятник було б неможливо - матеріал занадто тонкий для підварювання. Тому останній огляд з метою виявити чому задок виляє як собачий хвіст і був останньою краплею, що підвела мене до повної переробки рами та відповідно важеля задньої підвіски.

Новостворений задній маятник має в довжину цілих 60 см, що значно піднімає мою самооцінку та додає потужності двигунові :-)

Різниця в довжині важелів підвіски старого і нового зразка становить 15 см, ширина в місці кріплення колеса в два рази. Якщо порівняти довжину важеля, що тисне на задній амортизатор, то віна не змінилася. Це означає, що на новій підвісці амортизатори і пружини будуть працювати практично так само як і на старій - тобто два сезони.

Довжина вушка для вісі колеса на старому маятнику всього 3,5 см, а на новому майже 10.

Немає коментарів: