31 трав. 2011 р.

Відмінили ТО

Верховна Рада України нарешті прийняла за основу закон про відміну ТО для автомобілів, які не використовуються у комерційних цілях. Під цю відміну також підпадають усі мотоцикли та мотоколяски, вантажівки загальною масою до 3,5 т., та причепи не старші за 2 роки. Таким чином депутати хочуть зменьшити рівень корпції при проходженні ТО, а в кінцевому варіанті закону збираються підсилити покарання за експлуатацію несправного транспорту.

Мануал (інструкція) мотоцикла Honda CG-125

Титульна сторінка інструкції користувача мотоцикла Honda CG-125
Для усіх пошановувачів, коористувачів та власників мотоциклів із двигуном CG-125 я вирішив викласти на ex.ua англомовний мануал. Оскільки світом бігає близько міліона таких байків, то я сподіваюсь, що багатьом він буде цікавий/знадобиться/допоможе.
Після кількох років експлуатації свого Alfamoto Viking'а я прочитав цю книжку повністю майже 5 разів. Можливо, колись я таки сяду і перекладу українською кілька розділів, оскільки розумію, що не всі гарно розбираються у технічній англійській.

А зараз пропоную вашій увазі Англійську інструкцію по експлуатації мотоцикла Honda CG-125, яка майже повністю підходить і для китайських варіацій на тему цього чудового мотоцикла.
Фото мотоцикла Honda CG-125 із мануала видавництва Хайнес

30 трав. 2011 р.

Саморобний пластиковий щиток на мотоцикл

Часу на технічну творчість у мене зовсім мало. Тому в гараж до мотоцикла йду об 11 вечора чи й пізніше. Відповідно перший досвід роботи із епоксидною смолою був не досить вдалий. Я чітко відміряв 20 шприців смоли і один 2 кубовий шприц отверджувача ПЕПА. На момент замішування я ніяк не надав значення тому, що і смолу я міряв 2 кубовим медичним шприцем... Одним словом перший шар тканини просякнутий смолою буде застигати ще дуже і дуже довго.
Тканина, яку я використовую для виготовлення нейлоно-пластику
Оскільки склотканини у мене немає, я вирішив використати відрізки синтетичної тканин чорного кольору. Це чи то нейлон, чи то поліестер, точно сказати не можу. Дуже міцна на розрив, не плавиться від смоли і є в наявності, тому підходить. Покроїв її прямокутними шматками та вузькими полосами. Великі шматки перекривали деталь повністю, а полоски були необхідні для видавлювання зайвої смоли - я міцно притискав їх до деталі і залишки смоли перетікали наверх чи вниз від полоски. Зайві кінчики я повідрізав, а один залишив для наглядності.Мій саморобний грязьовий щиток, виклеєний із синтетичної тканини та епоксидки
Другий шар я виклеював вже з урахуванням перших помилок, вирішив зважити смолу на аптечних терезах. Оскільки роботи велись знову ж таки вночі, то пляшечка з смолою 75 гр - пляшечка без смоли20 гр у мене вийшло 45 гр... отже я замішав смолу і 45 мл отверджувача. Як ви розумієте знову мало, але вже не так критично. Вже пройшло 3 доби, але щиток так і залишається м'яким.
У будівельному магазині я придбав синтетичну смолу ЕДП із отверджувачем ПЕПА
Куплений у будівельному магазині пакунок з гордою назвою ЕДП на обгортці в розділі властивості прозказав, що смола чи клей має гарну адгезію до металів. Тому я вирішив вставити підсилюючу пластинку із 0,6 мм жесті в місці майбутнього кріплення щитка.
Після нанесення перших двох шарів тканини задній грязьовий щиток виглядає ось так
Тепер чекаю вихідних, щоб завершився процес полімерізації перших двох шарів "тканинопластику", для того щоб можна було обрізати все зайве та завершити формування щитка.
Тепер я вже точно дотримаю пропорцію.

27 трав. 2011 р.

Мотоцикл - проводка

Я довго шукав причину проблем із роботою приборної панелі. Час від часу переставав працювати тахометр, потім погас індикатор нейтральної передачі, а на останок зникли індикатори передач.
Обрив провода приборної панелі
нарешті за допомогою прозвону дротів я знайшов причину. Як ви всі розумієте чорний провід дає 12 вольт на усю панель приборів. Саме він почав поступово розслоюватись і зрештою перегорів повністю.
Чорний провід дає 12 вольт на приборну панель мотоцикла
Тахометру було потрібно найбільше живлення, тому він відмовився працювати першим. Лампочка нейтралі меньш вередлива до зниженого енергопостачання, тому працювала довше. Чемпіонським титулом нагороджуються діоди індикатори вімкненої передачі - їм був потрібен мінімальний ток, тому вони витримали найдовше.
Протравлений кислотою провід
Очевидно паяли дроти із кислотою, а потім забули її нейтралізувати, тому хімічна рекція по перетравленню моєї проводки тривала і під час експлуатації мотоцикла. Фінал пронозований і трагічний - чорний провід приборної панелі можна лише замінити, він своє відслужив.

26 трав. 2011 р.

Саморобний щиток за технологією склопластику

Вчора мої непосидючі руки знайшли собі роботу. Я вирішив зробити собі пластиковий обвіс на мотоцикл. Оскільки раніше я нічого великого і складного не виготовляв, то вирішив почати з малих форм. Тому спершу я виготовлю пластиковий щиток для заднього колеса і закріплю його перед колесом на задньому маятнику.
Епоксидна смола універсальна з отверджувачем ПЕПА
Я купив кілька пачок епоксидної смоли з отверджувачем. На упаковці розписані усі нюанси його замішування та використання. Принаймні я так думав. Склотканини у мене немає, проте є багато обрізків тканини. Я вибрав найміцнішу - ту що не можу порвати руками.

Оріентовно це нейлон, хоча може бути і поліестером чи ще якоюсь синтетичною тканиною. Мені казали, що можна використовувати будь-яку тканину, аби вона тільки просочувалася смолою і сама по собі була досить міцна. Цим дослідом я хочу перевірити правдивість цієї тези.
Щиток заднього колеса
На цьому фото ви можете побачити, що я хотів би собі зробити, а як тільки процес полімерізації завершиться - встановлю і похвастаюсь.

18 трав. 2011 р.

Розміри мого саморобного мотоцикла

Із саморобними речами які робиш вперше завжди так. Ось і тут хотів розписати усі геометричні параметри мотоцикла, а сфотографувати його у відповідному ракурсі забув.
Зважування задньої вісі мого саморобного мотоцикла
Доведеться у фотошопі зкласти дві фотки мого мотика - одну використая як якір - там мотоцикл без сідла стоїть колесами на землі. А зверху на неє додам зображення мотика під час зважування. Такми чином перекриємо стару раму і поставимо мотик на землю.
Рама старого мотоцикла на фоні майже готового

Геометричні розміри мого саморобного мотоцикла
Фотошоп мені в поміч - я спеціально не заретушував усіх стиків двох фотографій мотоцикла
Посадка зручна як і повинно бути на круізері
Оскільки після двох сезонів я точно знав що хочу - то будував раму і весь мотоцикл загалом у стилі круізера. Головне було забезпечити зручну пряму посадку, при збереженні достатнього для українських доріг кліренсі.
Новий мотоцикл трохи нижчий за старого
Тепер у мене довгий мотоцикл 1460 мм це більше ніж у спортбайків, але меньше ніж у багатьох чопероподібних байків. Висота по сідлу середньостатистична є і вищі, і нижчі мотоцикли. Мені потрібен саме такий, тому я його і роблю.

Повітряний фільтр. Який краще - старий чи новий?

Зараз я шляхом простих математичних дій визначу який із повітряних фільтрів встановлених на моєму мотоциклові в різний час має більшу площу. Не залежно від шуканої відмінності я точно знаю, що циліндричний фільтр нульового спротиву пропускає більше повітря. Це було просто визначити за поведінкою мотора та кольором свічки запалення.
Висота повітряного фільтру складає 55 мм
Маємо висоту 55 мм та діаметр 70 мм. Шляхом перемноження 50Х70ХПі маємо площу поролонової фільтруючої поверхні. Отже маємо 10990 мм квадратних.
Діаметр циліндричного повітряного фільтру - 70 мм
Оскільки старий фільтр має не зовсім правильну форму і частково заминається при монтажу, то його площу я визначу як площу прямокутника.
Стоковий повітрофільтр 11 см в ширину
Отож 110 мм ширини перемножаємо на 130 мм довжини і отримуємо 14300 мм квадратних.
Старий поролоновий повітряний фільтр в довжину має 13 см
Отже 11000 та 14300. При площі поверхні нового фільтра яка складає лише 76% площі поверхні старого я точно знаю, що новий пускає більше повітря. Пояснити це дуже просто - циліндричний фільтр має дуже тонкий фільтруючий елемент. Саме за рахунок в чотири рази меньшої товщини новий фільтр пропускає більше повітря і створює меньше супротиву потоку.
Я не буду сперечатися зі скептиками, що фільтри нульового супротиву погано фільтрують чи вб'ють мою ЦПГ. Після 2000 км я розбирав двигун для збільшення ступеня стиснення і не знайшов жодних ознак пришвидшеного зношування. Навіть більше - риски від хонування так само гарно видні як і при першому інспекційному розбиранні.

17 трав. 2011 р.

Встановлення двигуна на сайлентблоки

Я довбився значного зниження вібронавантаженості рами. Звичайно я для цього повністю переварив раму. Тепер мій мотоцикл може похвалитися дуплексною рамою закритого типу. Цим я повністю розвантажив картер двигуна від динамічних навантажень при їзді. Та отримав змогу встановити в кріплення мотора сайлентблоки.
Двигун встановлений на сайлент блоки для усунення вібронавантаження на раму
Покищо двигун тримається на двох задніх кріпленнях. Для холостого ходу і невеликої поїздки - цього вистачає. Звісно для тривалої надійної експлуатації саморобного мотоцикла варто додати ще по одному кріпленню спереду та зверху. Усі ці завдання будуть виконані до початку фарбувальних робіт.
Одні сайлентблоки ловлять повздовжні вібрації, а інші гасять поперечні ривки
Я перестрахувався і поставив два типи сайлентблоків. Одні центрують кріплення двигуна, а інші виставляють його в поперечному напрямку.
Як бачите дуже важливо вчити геометрію в школі - круглий сайлентблок встановлено у квадратне кріплення

Саморобний мотоцикл - зважування

Я нарешті доскладав мотоцикл до більш менш нормального стану. Я вирішив зважити його, для того щоб зрозуміти чи не передав куті меду. Як видно з фото - на мотоциклі відсутні задні щитки, світлотехніка та аеродинамічний щиток. Проте я вважаю, що присутність цих деталей не змінить масу аж надто істотно, так само як і її розподіл
Мій саморобний мотоцикл майже готовий до покраски, стоїть на вагах. Загальна маса мотоцикла становить 98 кг
Для того щоб зважування пройшло правильніше я навіть кинув старий і майже дохлий акумулятор на маятник задньої підвіски - я ж все одно встановлю на мотоцикл акумулятор. Так хай його маса враховується вже зараз.
На заднє колесо приходиться 52 кг
Розподіл маси майже навпіл - спереду 46 кг, ззаду 52. Як ви розумієте маса тюнінгованого байку збігається зі стоковою грам в грам.
Роздільне зважування мотоцикла за допомогою побутових ваг. На переднє колесо приходиться 46 кг
Скориставшись нагодою я і сам зважився на зважування, виходить ми з мотиком маємо однакову масу. Але є істотна різниця, доопрацювання різних деталей і встановлення усіх наворотів збільшать вагу мотоцикла. А свою я постараюсь знизити за рахунок дотримання дієти та різноманітних фізичних навантажень.
Я важу стільки ж скільки мій саморобний мотоцикл

16 трав. 2011 р.

Motobike 2011 кастоми

На мотобайку було багато цікавих мотоциклів. Звичайно мене в першу чергу цікавили саморобні, або як у нас звикли кастоми. Одним з перших мені у око впав цікавий мотик на стенді журналу БАЙК. Це звичайно не супер, але для нашої окраїнниої місцевості дуже навіть досить.
 Боббер Rat Fink від Сергія Dozer-а
Рет Фінк не дуже дорогий і повністю придатний до їзди по дорогам загального користування. Як стверджує Dozer в структуру рами та ходової втручань не було, а відтак і у ДАІ жодних нарікань не повинно бути. Мушу зазначити стиль стилем, але щитки над колесами при нашому кліматі річ необхідна!

Абордаж від майстерні Юрія Шифа
Хтось може сказати, що цей мотоцикол якийсь "дерев'яний", проте мені він видається досить цікавим та гармонійним. Зрештою навіть із часом Юрій підгадав - ось-ось прем'єра 4 серії "Піратів карибського моря".

Класний кастом
Хлопці з Кастом Культури виставили одне зі своїх створінь. Мотоцикл побудований на базі Харлей Девідсон і названий на честь Валерія Чкалова. По моєму логічно - мотор та стиль були розроблений ще за життя знаменитого пілота, хіба що він полюбляв літати. А цей апарат якщо і полетить, то дуже низенько.